tisdag 24 april 2007

Alpackatröjan

I november 2004 var vi i San Pedro i Atacamaöknen i norra Chile. Jag som var gravid kunde inte följa med på utflykterna till de höga höjderna för att se saltöknar, geisrar och annat fantastiskt. Istället gick jag och handlade på marknaden. Den här söta tröjan i alpackaull var förstås till bebisen i magen, som visade sig vara Hampus. Han var inte så förtjust i varma kläder och fick aldrig ens prova tröjan. Majken är en sval böna så tröjan passar henne bra.

Förresten heter hon så mycket som Majken Ida Marta.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så roligt med en sval böna!Att få sticka till. Jag menar med maskor. Hoppas hon inte tror som sin kusin Simon att "stickat"betyder "stickigt".

Anonym sa...

Hon bara sover och sover och sover!
Jmfr tidigare bilder.

Anonym sa...

Vilken fin tröja å vilka fina namn ni har valt!!!
Det passar ju verkligen ihop!

Kram Fam. Karlström

Ida sa...

det känns som om det vore i går där i öknen. och smickrande att ni döpt henne efter mig ;)

Sara sa...

självklart! nu får du bara hjälpa oss att hitta en jätteblåbärsplanta till namngivningsceremonin.

Kan du inte maila mig, jag har inte din adress!